Kolejny urlop w Szklarskiej Porębie

Już po raz trzeci zawitaliśmy na nasz urlop do Szklarskiej Poręby – miejsca, do którego mamy wielki sentyment, ze względu na naszą pierwszą wspólną podróż.

szklarska poręba zimą

Jechaliśmy do Szklarskiej przede wszystkim z myślą o wypoczynku – mieliśmy ruszać się z pensjonatu tylko na posiłki, spacery oraz na narty. Jednak już po pierwszych dniach wiedzieliśmy, że nie usiedzimy w miejscu ;)

dolny śląsk - ciekawe miejsca

Wciągnęła nas magia Dolnego Śląska i Karkonoszy – stacjonarny wypoczynek jak zwykle skończył się na kilku samochodowych objazdówkach, w czasie których zobaczyliśmy miejsca, na które w trakcie ostatnich urlopów zabrakło nam czasu.

Po długich namowach Kasi, wybraliśmy się do największego w Polsce górskiego ośrodka narciarstwa biegowego w Jakuszycach - dzielnicy Szklarskiej Poręby. Dla turystów udostępnionych jest tutaj ponad 100 km tras, o różnym stopniu trudności. My wybraliśmy dwie trasy dla początkujących.

na nartach biegowych w jakuszycach

Jako że nigdy nie miałem jakichkolwiek nart na nogach, pierwsze godziny były dla mnie strasznie męczące. Jednak po 2 dniach, zobaczyłem w końcu, że biegówki mogą być przyjemne ;)

Szklarska Poręba, oprócz niepowtarzalnego klimatu samej miejscowości, jest znakomitym punktem wypadowym dla wycieczek w góry i do okolicznych atrakcji turystycznych. Jest ich tutaj na tyle dużo, że w ciągu naszych 3 urlopów nie udało nam się jeszcze ich wszystkich zwiedzić.

karkonosze - ciekawe miejsca

Rejon ten ma taki potencjał, że z roku na rok pojawiają się kolejne atrakcje i każdy ciekawski turysta znajdzie tu coś dla siebie.

Ku pamięci zestawiłem zwiedzone atrakcje, jak i miejscowości, w których zatrzymaliśmy się na dłużej podczas tego urlopu:

Wodospad Podgórnej
Gryfów Śląski
Lubomierz
Lwówek Śląski

Każde z tych miejsc będziemy opisywać na naszym blogu. Z każdego z nich mamy swoje przemyślenia, zdjęcia i ciekawe wspomnienia.

Tak jak wspominałem wcześniej, nasz urlop nie skupił się tylko na zwiedzaniu okolicznych atrakcji. Wspomniane 10 dni minęło nam na:

- 4 dni zwiedzania okolicznych atrakcji (wymienionych powyżej)
- 2 dni odpoczynku na miejscu, w Szklarskiej
- 2 dni na nartach biegowych
- 2 dni na dojazd/powrót do Trójmiasta

Po raz kolejny wyjeżdżamy zadowoleni i uśmiechnięci od ucha do ucha. Podczas 10 dni urlopu zwiedziliśmy kolejne miejscowości, muzea, ruiny zamków i wodospad Podgórnej. Zobaczyliśmy nowe miejsca i po raz kolejny zostaliśmy uroczeni gościnnością mieszkańców tych terenów.

Raz jeszcze wyjeżdżamy z myślą, że musimy tu wrócić – tak wiele jeszcze zostało do zwiedzenia.

Powiedzenie, że do trzech razy sztuka, tym razem nie sprawdziło się. Będziemy tu wracać jeszcze nie raz.