I Urodziny Stowarzyszenia "Kochamy Żuławy"

Nie wierzę, że minął już rok. A jeszcze nie dalej jak wczoraj jeździliśmy na wycieczki po Żuławach organizowanych przez Martę Antoninę. I tak od słowa, do słowa, ludzie zaczęli się zastanawiać, zbierać siły, radzić. Aż w końcu powstało. Stowarzyszenie Kochamy Żuławy.

Pierwsze urodziny Stowarzyszenia Kochamy Żuławy

Wspaniała inicjatywa, wspaniali ludzie. Po roku spotkaliśmy się, żeby pogadać o tym, co działo się przez ostatni rok. Były wspomnienia, zdjęcia, tort i plany na przyszłość.

Miłe lepszego początki

Pierwsze co pamiętamy to były szalone wycieczki autokarowe po gminach żuławskich. Pakowaliśmy się wtedy po kilkadziesiąt osób do jednego autobusu i zwiedzaliśmy: domy podcieniowe, wiatraki, kościoły, stare cmentarze. Na te wycieczki zjeżdżali się ludzie z całego województwa, a nawet dwóch. My pisaliśmy z nich relacje i kręciliśmy filmy. Przypomnijmy sobie, jak było:

a) na wycieczce rowerowej po Żuławach
b) na wycieczce po okolicach Nowego Stawu
c) na wycieczce po Fiszewie
d) na wycieczce po gminie Ostaszewo

Szalony pomarańczowy autobus na wycieczce po Żuławach
Wycieczka po okolicach Nowego Stawu

Jeszcze wszystkim pokażemy

W październiku zeszłego roku sformalizowało się Stowarzyszenie Kochamy Żuławy. Wszyscy poczuli, że warto zrobić coś więcej dla regionu, dla mieszkańców, dla Żuław. Wspaniali ludzie z pasją zebrali się, uchwalili, zakasali rękawy i wzięli się do roboty. Żeby pokazać wszystkim, jak piękne są Żuławy. Jak bardzo oni są w nich zakochani. I po to, żeby móc to pokazać innym ludziom, zaktywizować ich, przekonać, że warto razem działać dla promocji regionu.

Mieliśmy zaszczyt uczestniczyć w zebraniu założycielskim, dokumentować chwile powstania Stowarzyszenia oraz zapisać się do niego jako Członkowie Wspierający.

Post użytkownika Ruszaj w Drogę.

Na laurach nie spoczywamy

Dziś z ogromną przyjemnością pojechaliśmy, żeby świętować pierwsze urodziny Stowarzyszenia Kochamy Żuławy. Gościli nas gospodarze Rancza w Dębinie.

Ranczo w Dębinie

Patrząc na podsumowanie roku przygotowane przez Martę Antoninę, byłam pod wrażeniem ile w tym czasie udało się zrobić! Wycieczki po gminach Żuławskich, akcja "Ekorebelia w Nowym Stawie", akcja ratowania torów kolei wąskotorowej, konkurs "Żuławy - mozaika mozaika kultur", wydarzenie "Z muzyką przez Żuławy", Mini Warsztaty Wikliniarskie czy opieka nad przytuliskiem w Nowym Dworze Gdańskim.

Cudownie jest obserwować ludzi z pasją, którzy poświęcają swój prywatny czas, żeby organizować takie eventy, spotykać się, aktywizować mieszkańców, robić dobre rzeczy - słowem: zmieniać świat wokół siebie na lepsze.

Pierwsze urodziny Stowarzyszenia Kochamy Żuławy

Tort, kiełbasa i placki

Po części oficjalnej, podziękowaniach i nagrodach oraz rozdaniu legitymacji członkowskich, przyszedł czas na pogaduchy, smażenie kiełbasek, zabawy ze zwierzętami, zwiedzanie pokoi gościnnych Rancza w Dębinie, robienie placków, jedzenie tych wszystkich pyszności z tortem na czele, kawę i herbatę i cieszenia się wzajemnym towarzystwem do samego wieczora.

Zabawy z kociakiem
Zabawy z psiakiem
Żuławski kucyk

Najlepsze życzenia

Spędziliśmy fantastyczny dzień wśród wspaniałych ludzi. Optymistów i pasjonatów. Pomimo problemów, wielu zadań, niełatwych wyzwań, często inercji otoczenia lub nawet nieprzychylności niektórych władz, członkowie Stowarzyszenia prą do przodu, dając z siebie to, co najlepsze. Trzymamy kciuki za dalsze projekty i akcje. Życzymy dużo optymizmu i wytrwałości.

Pierwsze urodziny Stowarzyszenia Kochamy Żuławy - Marta Antonina Łobocka z rodziną

Obiecujemy utrzymywać nasze wsparcie. I już nie możemy doczekać się kolejnych inicjatyw i tego, jak będzie wyglądało podsumowanie za rok. Jesteśmy pewni, że z takimi ludźmi, z takim pomysłem i zaangażowaniem, możecie góry przenosić. A co dopiero promować depresję!