Niedzielny Nordic Walking w Szwajcarii Kaszubskiej - trasy z Pomieczyna

W jaki sposób mogliśmy spędzić niedzielę kończącą naszą akcję "Tydzień na Kaszubach" polegającą na odkrywaniu różnych zakątków tej pięknej krainy? Oczywiście tylko aktywnie! Dlatego gdy tylko słońce przygrzało, chwyciliśmy za nasze kijki i ruszyliśmy na trasę uprawiać Nordic Walking!

Ruszaj w Drogę na Kaszubach - dzień siódmy - Nordic Walking
Po całym tygodniu jeżdżenia samochodem taka aktywność naprawdę nam się przydała. Atrakcja w postaci przemierzania kilometrów wśród przepięknej kaszubskiej przyrody postawiła kropkę nad "i" kończąc nasz fantastyczny wypoczynek na Kaszubach.

Kijki dobre na wszystko

Kijaszki przydały się nam już wielokrotnie - zwłaszcza w górach. Od pierwszego eksperymentu z ich udziałem praktycznie się z nimi nie rozstajemy, gdy tylko ruszamy w teren. Spacerowanie z kijkami to świetna forma wypoczynku, nie wymagająca zbyt wiele wysiłku. W dodatku jest bezpieczna, bo nie obciąża stawów, a przy okazji takiego spaceru pracuje największa grupa mięśni.

26 ścieżek w Szwajcarii

Do przetestowania ścieżek Nordic Walking zainspirowała nas mapa, którą otrzymaliśmy w Informacji Turystycznej w Kartuzach. Czy wiedzieliście, że tych ścieżek jest w Szwajcarii Kaszubskiej aż 26? My zrobiliśmy co prawda dopiero jedną, ale za to miała 15 km, szło się około 4 godzin i już wiemy, że nie jest to nasz ostatni wypad "na kije".

Trasy Nordic Walking w Pomieczynie

Świetne przygotowanie

Okazało się, że trasa, którą wybraliśmy - w okolicach Pomieczyna - jest świetnie przygotowana. Począwszy od bazy wypadowej po oznaczenia na szlaku. Praktycznie ani razu nie musieliśmy zerkać na mapę. Słońce pięknie grzało, a widoki zapierały dech w piersiach.

Po relację ze szlaku oraz krótki filmik zapraszamy do naszego artykułu:

Trasy Nordic Walking w Pomieczynie - Baza Wypadowa Hejtus
Trasy Nordic Walking w Pomieczynie - oznakowanie
Trasa Nordic Walking w Pomieczynie
Na trasie Nordic Walking w Pomieczynie

Do wyboru do koloru

Dla wszystkich, którzy dopiero myślą o przygodzie z Nordic Walking możemy zaproponować krótsze i łatwiejsze trasy. Np. trasę żółtą, którą idzie się niecałą godzinę. Jeśli możemy coś doradzić, to starajcie się wybierać trasy, gdzie mało się idzie po asfalcie. Takie informacje znajdziecie przy opisie każdej trasy.

Po asfalcie idzie się bardzo niewygodnie, za to miękkie podłoże lub kamienie dodatkowo masują stopy i to jest super uczucie. Nasza trasa tylko w 15% prowadziła przez asfalt i to nas do niej ostatecznie przekonało.

Mapka Zielonej trasy Nordic Walking w Pomieczynie

Pójdźmy krok dalej

Trasy są więc świetne, ale jeśli mielibyśmy dodać coś od siebie, to przydałby się jakiś pomysł na połączenie promocji regionu z Nordic Walking właśnie. Wiadomo, że idąc tyle kilometrów trzeba od czasu do czasu robić przerwy. I tu przydałyby się tablice informacyjne z historią czy kulturą Kaszub - do poczytania, zapoznania się. Albo jakieś gry terenowe, zachęcające do odwiedzenia kaszubskich atrakcji. (patrz: gry terenowe w leśnieńskich kamiennych kregach)

Takie gry mogłyby się kończyć nagrodą za rozwiązanie zagadki lub zdobycie poszczególnych "punkt tras". Zalążek już jest, ale naszym zdaniem warto pójść o krok dalej i wykorzystać takie okazje do promocji regionu. Sami chętnie byśmy z tego skorzystali.

Ostatni dzień tygodnia na Kaszubach spędzamy aktywnie

To już jest koniec, nie ma już nic - ale jest jeszcze COŚ ;)

To co dobre szybko się kończy. Tym wpisem kończymy nasz cykl Tydzień na Kaszubach. Ale to jeszcze nie koniec naszej przygody z tym urokliwym regionem. Na Ruszaj w Drogę! będą się teraz pojawiać opisy odwiedzonych przez nas atrakcji. Będziemy szczegółowo opisywać nasze wrażenia, doradzać, dzielić się naszymi przemyśleniami i poradami. Jeśli podobają się Wam Kaszuby i nasze propozycje, pozostańcie na łączach :)

Raz jeszcze odsyłamy do wpisu opisującego nasz cykl Tydzień na Kaszubach, oraz do wszystkich siedmiu propozycji jednodniowych wycieczek:

DZIEŃ 1. Historyczne oblicze najnowszej stolicy Kaszub: Gdańska
DZIEŃ 2. Bytowszczyzna - na zachodnich Kaszubach
DZIEŃ 3. Słowiński Park Narodowy - poszukiwanie przodków Kaszubów
DZIEŃ 4. Czwartkowa wycieczka do Kartuz i Chmielna - serca Kaszub
DZIEŃ 5. Piątkowa wycieczka na nadmorskie, Północne Kaszuby
DZIEŃ 6. Sobotnia wycieczka szlakiem kamiennych kręgów Gotów na Kaszubach
DZIEŃ 7. Niedzielny Nordic Walking w Szwajcarii Kaszubskiej - trasy z Pomieczyna

Nordic Walking na Kaszubach

A może Wy spróbujecie swoich sił w Nordic Walking? :) Gorąco polecamy tę formę wypoczynku!

Informacje, zdjecia i film ze szlaku: