Urlop Bieszczady - Jura Krakowsko-Częstochowska 2011

Po raz kolejny długo nie pisaliśmy. Tym razem z powodu naszego wrześniowego urlopu.

Zawsze w okresie przed- i pourlopowym śmieję się, że musimy się nieźle namęczyć, aby wyjechać na urlop. Począwszy od dokładnego przemyślenia, zaplanowania, skończywszy na wytężonym tygodniu w pracy ze zdwojoną siłą, aby pozostawić względny porządek podczas naszej nieobecności.

mozaika najciekawsze miejsca jura krakowsko częstochowska

Rozważaliśmy kilka wariantów urlopu. Sprawdzaliśmy, analizowaliśmy możliwe trasy i ostatecznie zdecydowaliśmy się na ponowne odwiedzenie Bieszczad i zawitanie w końcu w rejony Jury Krakowsko-Częstochowskiej. Po tygodniu w każdym rejonie.

Urlop minął nam pod znakiem bardzo intensywnego zwiedzania. Począwszy od lokalnych bieszczadzkich atrakcji i miejscowości, przejścia kolejnych połonin, poprzez jaskinie, zamki i miejscowości w okolicach Krakowa i Częstochowy.

mozaika bieszczady
Niemal codziennie coś nowego, codziennie inne atrakcje, nowe wrażenia, mnóstwo zdjęć i wspomnień.

Na nasze miejsca wypadowe wybraliśmy po raz kolejny Wołosate w Bieszczadach oraz Ojców w Jurze.

Odwiedziliśmy wyjątkowe miejsca, spędziliśmy mnóstwo czasu na łonie przyrody i po raz kolejny spotkaliśmy niesamowitych ludzi. W szczególności gorąco pozdrawiamy i dziękujemy:
- Alicji i Włodkowi,
- Gosi, Przemkowi i Elanowi,
- Barbarze z Korczyny,
- przemiłej Pani z informacji turystycznej w Siewierzu.

Urlop miał być odpoczynkiem i odprężeniem.

Lista zwiedzonych atrakcji i miejsc w ciągu dwóch tygodniu może sugerować jednak zupełnie coś innego:

Wołosate, Ustrzyki Dolne, Ustrzyki Górne
Muzeum Przyrodnicze BPN w Ustrzykach Dolnych,
Połonina Bukowego Berda,
Połonina Caryńska,
Jasło, Sanok,
Krosno (Muzeum Podkarpackie, Rynek)
Kolejka Wąskotorowa Majdan,
Zyndranowa – Muzeum Kultury Łemkowskiej, Cerkiew
Zamek Kamieniec,
Zamek Olsztyn,
Zamek Pieskowa Skała,
Zamek Ojców

Cóż. Tak już mamy, że nie potrafimy wysiedzieć w jednym miejscu ;)

Po raz kolejny przekonaliśmy się, że jeśli się tylko chce, to w Polsce można bardzo ciekawie spędzić czas. A takich nietypowych atrakcji, niespodzianek i ciekawych historii nie spotkamy nigdzie indziej.

jaskinie Jury Krakowsko-Częstochowskiej

Utwierdziliśmy się w naszym przekonaniu, że Polska zmienia się na lepsze z roku na rok, niemal na naszych oczach.

Już wkrótce na blogu nasze relacje z odwiedzonych miejsc. Zapraszamy do czytania !

Na razie w ramach zajawki umieszczam jeszcze kilka kompilacji zdjęć ze zwiedzonych zamków na terenie Jury Krakowsko-Częstochowskiej. Zrobiły one na nas bardzo pozytywne wrażenie :)